Dags att VAKNA!


Jag har under de senaste dagarna inte varit på samma planet som ni mina vänner. Har verkligen befunnit mig i funderingarnas värld och låtit känslorna erövra min kropp totalt. Men lyckligtvis har jag en alltför intelligent hjärna för att knäckas av mitt hjärta.

Men nu sitter jag här och låter mina fingertoppar leka med tangenterna igen. Mår mycket bättre fastän allt inte är som jag vill ha det. Min mamma mår bra och allt har gått bra, det viktigaste. Har varit blandande känslor kring det hela och extra djupa konversationer på sjukhusbädden och all vistelse på sjukhuset överhuvudtaget. Babe har varit här och tagit hand om mig då allting redan varit över, den som verkligen tagit han om mig då det behövdes som mest var Monica. Hon stormade hit i taxi med mysigheter och vi tittade på Mamma Mia tillsammans. Tack så mycket gumman för det fina stödet.

Så nu är jag tillbaka och ska ta tag i allting som jag råkat lägga på hyllan för ett par dagar! Har insett så mycket också, så mycket att det är skrämmande. Men livet är nästintill en lek som man måste tåla emellanåt. Nu är det dags för mig att vakna och leva i verkligheten. Ingenting är perfekt, det kommer alltid att finnas någonting som är mindre bra eller någonting som man inte hade förväntat sig det. Men problem är någonting man biter sönder riktigt hårt direkt, för de kommer alltid flyga fram överallt. Allting är ju inte ett pussel. Det gäller att kunna ta sig förbi allting på ett smidigt sätt helt enkelt.

På söndag lämnar jag landet, för att hitta mig själv igen och ha en underbar vecka tillsammans med min Monica och genkloningsboken. Ska bli så underbart skönt, och det är dags att jag tänker lite mer på mig själv än andra för en stund.

Nu ska jag skicka ett par mail och dyka ner i pluggeriet igen. Har ni förresten lagt på lite mysfaktorer i er omgivning? Lite levande ljus, mysig ny musik i bakgrunden, gott varmt te, och belysning i och utanför fönstrena? Snöar så underbart fint nu, så lugnt och försiktigt att man bara vill storma ut och slänga sig i det mjuka. Jag känner av maximal känsla av mysighet och njutning nu, hade passat fint med ett varmt bad ikväll också.

Ha det bäst! TakeCare / A

Kommentarer
Postat av: Liza

Nej ja är inte dealer men ja jobbar som servitris på en restaurang/pub/nattklubb så ja vet vad du menar me dessa idioter (",)

2008-12-03 @ 21:40:37
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0