En indirekt mördare?


Efter att ha laborerat på HS igår, och tagit reda på lite mer nyttig information över min framtid, åkte jag hem och slängde mig i sängen. Babe kom över och snart var det dags för mig att bege mig till jobbet genom den nya snön.

Mitt pass var toppen! Jag hade fullt bord jämt, med 6-7 glada, skrikande och roliga personer åt gången. Det var 2 stora gäng som var ute och festade med jobbet, så ni kan bara tänka er hur stämningen var där inne. Efter mycket spel, prat och skratt drog gängen vidare för att dansa loss på något av stans uteställen. Jag lämnades kvar ensam i några minuter..

En mörkklädd man satte sig vid bordet utan att vilja spela. Han var på resande fot från Kaliforninen, för att efter att ha besökt Köpenhamn och Malmö, flyga till Kina om 4 dagar. Vårt samtal började som vilket samtal som helst, tills jag frågade honom hur han hamnade i just Malmö. Han tittade på mig under en kort tid utan att säga någonting. Sedan lyfte han på sin kaffekopp och började prata. Det han sa fick mig att frysa fast vid min stol. Jag visste inte hur jag skulle reagera men var hur lugn och pratsam ändå. Min vakt stod ju ändå runt hörnan. Vår diskussion handlade om allt från Obama till hur livet är. Men det som jag reagerade starkt på var hans jobb. Hans så välbetalda men hemska jobb. Under fyra år har han tillhört en organisation som legalt säljer vapendelar till armeér och smågrupper runt om i världen. En organisation som indirekt säljer delar åt de som kan konstruera och mörda oskyldiga individer. Nästintill alla vapen. Vårt samtal var väldigt långt, men för att dra en slutsats över samtalet så var det ett av de konstigaste mötena jag har varit med om. Så konstigt, att jag satt och stirrade på hans kaffekopp hur länge som helst när han hade avlägsnat bordet.

Denna man tjänade överdrivet mycket i veckan, en indirekt mördare som han kallade sig själv. Han satt verkligen och tömde sig över hur hemskt han mår över det hela och att pengar som han får för det han gör inte gör honom lycklig. Givetvis så ska man inte göra vad som helst för att få en tjock plånbok, här kan man dra in prostituerade. Men det finns så många aspekter och olika omständigheter kring det hela att det inte ens är lönt att börja skriva om det just nu. Till denna mannen, som har den nyaste mercedesen i Kaliforninen, ett stort hus med pool, städfirma, besökt stora delar av världen, fru och 2 småbarn där hemma. Sitter vid mitt blackjack bord i en Pub i Malmö och säger hur lustigt livet är egentligen att han satt där och pratade med mig, och hur vidriga alla människor är som kan göra vad som helst för att få mycket pengar. Jag frågade honom vad han skulle säga till sina döttrar då de blivit tillräckligt stora, men fick inget bra svar. Hans svar var att det är hans underbara fru som uppfostrar dem och att han tyvärr inte kan spendera så mycket tid med dem pga sitt jobb. Han kallade sig själv för hemska saker och blev imponerad över min inställning till livet. Hans råd var även att jag aldrig skulle bli blind av pengar som han hade blivit, och att jag ska fortsätta med mitt tankesätt och vilja. Han önskade mig all lycka till livet som jag startar, och lämnade sin kaffekopp bakom sig för att sova ut på hotellet på andra sidan kanalen. För att dagen efter bli den iskalla mannen igen som säljer vapenkomponenter till de giriga, från den girige.

Som blackjack-dealer träffar jag så sjukt många olika människor med brutalt annorlunda personligheter än vad jag är van vid att det är otroligt. Detta var mitt andra pass där jag jobbade själv, och jag har träffat många resenärer men även fått mina stamkunder. Mötet med denna mannen var trots alla person-möten det mest chockartade. Och om hans historia är sann eller inte kommer jag aldrig att få en bekräftelse på, men det fanns absolut ingen anledning för honom att sitta där och dra lögnar kring ett ämne som han kunde redogöra hur djupt och klart som helst.

För att falla ner på jorden igen, så har jag nyligen möblerat om hela mitt rum och dammsugit hela huset, förstår mig inte på hur min hund kan tappa så mycket hår på en och samma gång. Jag klarar bara inte av att ha massa hår liggandes överallt, så nu är hon även 2kg lättare men lika söt som alltid.

Ikväll ska mina pärons födelsedagspresenter äga rum, med mig som sällskap! Vi ska se José Carreras & co Malmö Arena. Det kommer bli hur coolt som helst! Har aldrig varit på en opera förr, och heller inte på Malmö Arena för den delen. Men det är kanske inte så konstigt då den rätt nyligen hade sin öppning.



Inatt blir det även ett besök på LuftKastellet för där är det HouseTåget som kommer att regera. Vi ses och hörs mina vänner! Ha en toppen lördagskväll, för det ska jag ha!


TakeCare / A

Kommentarer
Postat av: Meli

haha, ja iofs men den blir bara tråkig till slut! Man tröttnar fort på den! =(

Jag väntar redan när den ska smälta så att jag kan ut och promenera utan att se ut som Rudolf med röda mulen! :D haha

2008-11-22 @ 16:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0