Halloweenparty @ Monkans house


VARJE ÅR är det halloweenparty hos Monica, där verkligen alla är utklädda till någonting skrämmande och coolt. Förra året var jag en djävul med både horn och svans till en fin röd klänning, har säkert en bild liggandes i närheten, men iår.. vad var jag i år?! Det har jag inte ens en aning om själv! Igår stormade jag verkligen iväg till jobbet, som för den delen var buskul! Jobbade tillsammans med Anna, en superduper trevlig tös som jag hoppas att jag träffar på flera gånger till, och även många glada filurer som kom föbi. Vi träffade även på en riktig Casanova spelare, som försökte fuska och få en ur fokus hela tiden. En del gäster är verkligen otroliga, och det är så sjukt kul att få träffa på så specifika människor. Mitt jobb är toppen!

Efter jobbet tog det en evighet för mig att komma hem med bussen, så mycket folk som det var överallt. Men jag hade bara en tanke i huvudet: MONICAS HALLOWEENPARTY! Var dunder stressad att så fort jag kom hem slängde jag på mig de sotiga färgerna och tupperade sönder hela mitt hår, för att sedan peta in några självlysande spindlar (I really hate spiders!). Babe kom hem strax efteråt och försökte elda upp hela mitt rum. Tappert försök, men resultatet blev en sönderbränd skjorta (det var meningen). Vi såg likadana ut; lika sotiga, lika söta, afrohuvade och förväntansfulla. Så vad jag blev i år, är en korsning mellan mycket. Häxliknandeträskmolnstornadoöverlevare kanske?

När vi väl var framme hade alla redan värmt upp, vi fick mat (svart pasta, tyckte jag var väldigt häftigt!!) och allt som är förknippat med en 100%ig middag. Väldigt gott och väldigt mysigt. Kvällen slutade dock med att vi "skulle dra ut" men vi hamnade i en mysig stämning uppe på Monkans rum istället, efter att mitt huvud exploderat i huvudvärk. Men när den gick över valde vi att spela RISK!! Ett strategispel mitt på natten, det är inte ofta det händer! Men det var verkligen någonting nytt och det var faktiskt hur trevligt som helst. Vi blev hemkörda av Hiwa, Monkans pojke, vilket var en skrattretande åktur då Hiwa inte kommer från Malmö. Jag fick mig ett gott skratt men säkert även en ny stämpel av galenskap.

Underbar dag som slutade jätte fint. Men morgonen blev inte lika fin, några timmar efter nedbäddningen flyger jag upp från sängen för att köra och, tyvärr, träna på tom mage. Vi gick igenom poomse idag, och då jag fick en flashback över hur det första poomset gick till fick jag ta hand om de som fortfarande hade svårigheter med den. De var så duktiga och jag kände mig bara så trött att jag säkert såg ut som ett träskmonster som inte hittat hem i tid.

Resten av dagen har jag bl.a myst med mamma, Sussi och skrivit på förstudien som ska lämnas in imorgon. Lägger in några slides med bilder nedantill, alla tagna igår/inatt. Tackar för mig och mitt snabba inlägg, godnatt!






TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0