Laborativ miljö


Gissa vem jag träffade på under yogapasset igår? Elefantsnytaren! Jag förstår verkligen inte, personen kan inte ens andas som man ska andas under hela den timmen men ändå är denne där och för runt sina bakterier. Det är bara så löjligt att jag ska sluta störa mig på det. Men åh! I avslappningen höll jag på att somna tills jag hör personens plötsliga hostattack. Jag, som hade intagit känslan av att jag inte befann mig i lokalen, slets genast tillbaka till verkligheten. Vilket jag såklart inte ville, men vad ska man göra. Bita ihop eller inte?

Idag laborerade vi på HS, Malmö Högskolan i sjukhusområdet. Vilka fina laboratorium de har, det är verkligen en äkta laborativ miljö. En hel våning med laboratorium och utrustningar för flera miljoner kronor. Detta är på Högskolan, hur är det på ett STORT företag som Astra Zeneca då? Got damn. Våra laboratorium på CTS klassificerar jag väldigt lågt i jämförelse med hur det bör vara, men det är väl anledningen till varför vi kommer att spendera vår fortsatta tid på HS istället för på CTS. Brist på en del utrustning och ultrasterilitet.

Jag minns när hela klassen fick sina lab.rockar, alla var imponerade och sprang runt hur glada som helst. Vi fick tillgång till ett nytt laboratorium, som är riktigt litet för den delen, och var glada över det. Mysigt med ett litet lab. och många pillande små fingrar överallt, bara om dessa små fingrar har koll på sina saker. Men så hamnar vi på HS, där vi egentligen ska vara och vill vara. Verkligen en seriös planvåning, utan nyfikna ovetenskapliga ögon i fönstrena.

TakeCare / A

Kommentarer
Postat av: Sweet life style

vilken fin klänning, vilket sammaträffande!

2008-11-20 @ 17:58:23
URL: http://sweetlifestyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0