Yoga - för att hitta balansen mellan kropp och själ


Jag la mig ruskigt tidigt igårkväll och tänkte på hur pigg jag skulle vara när jag vaknade på morgonen idag. Men när jag flög upp ur sängen klockan 06:00 och tänkte NUUUU ska det göras en massa, slog tanken mig att väckarklockan inte ens hade ringt. Jag borrade åter ner mig bland mina kuddar med hunden och somnade in, precis när jag hade trillat över sömnensmur stormar pappa in och väcker mig..

Var åter hemma runt åtta då jag var ute och promenerade med min hund. Det var så obeskrivligt kallt, trots min tjocka jacka och klumpiga vinterskor, att jag bara ville slänga mig i min varma säng igen. Hade kört pappa till bussen till Göteborg.

Min mamma stod i dörröppningen när jag kom hem, så typiskt. Jag som hade tagit med mig hunden i bilen av den anledningen att hon inte skulle skälla när jag körde upp på uppfarten.
Men saker blir ju aldrig som man hade tänkt sig.

Min säng har varit min tryggaste källa idag, har bara legat och tryckt mestadels av dagen. Inte gjort så mycket vettigt mer än att ha pluggat lite, ringt banken, chefen, läst onödiga artiklar och det vanliga.. tills klockan blev 19:00!!


Klockan 19:00 lämnade jag sängen! Väldigt vettigt!! Mitt mål var att ta mig till Monkan för att sedan köra till yogapasset. Det var sååå underbart skönt att hela min kropp fortfarande njuter av välbehag nu i efterhand. Det var verkligen vad jag behövde, efter taekwondon igår och mitt antiutgångshumör idag. Tack till alla som har visat omtanke förresten, ni är toppen.

Men dagens ros går till Monica! Tack för ett trevligt yogapass och en mysig fikastund efteråt! Imorgon ska vi se om vi hittar en fin klänning som jag kan ha på mig på min systersons 18års fest på fredag. Sötungen håller på att bli vuxen.

Ska nanna kudden nu, ha det fint! (Bilden är tagen från google.)
 TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0