Takin' all over the world with P-tickets


Min återkomst ägde aldrig rum igårkväll, som slutade med att jag låg med rostbiff och blåbärssoppa i min systers soffa efter träningen. Hahaha vilken kombination, men så blev det iaf. Träningen var riktigt skön och det känns i många delar av kroppen idag. Var ju riktigt irriterade på precis allting när jag lämnade mina sista ord i bloggen. Min funderingsfas trillade ut ur referensramarna. Det sjukaste som hände igårkväll var faktiskt parkeringsbötern som bilen intill mig fick, 300kr (vi kom och åkte samtidigt)!! O m g säger jag bara! Jag betalade runt 7kr och han får 300kr böter för att ha ignorerat automaten, vad tjänar man på att riskera detta då man vet om att sannolikheten är stor på kvällskvisten vid en aktiv klubblokal? Fick iaf dåligt samvete att jag inte kommenterade det men vi stormade båda iväg till våra träningspass. Plus att jag inte ska vara allas skyddsängel jämt, det går bara inte i längden fastän jag borde ha sagt någonting i denna situation. Men tänk så hade han haft månadskort? Eller bara åkt iväg för att köpa mat eller någonting och haft sin biljett kvar i bilen? Jag måste släppa tanken.

Min dag idag började iaf som vanligt med en morgonpromenad med Pappa och Sussi. Babe kom förbi en stund, och sedan körde jag in till skolan för ett projektmöte med våra coacher. Enbart 2 av 5 personer deltog, rätt dåligt egentligen men de flesta hade bra anledningar (tentamen, jobb). Igår satt vi iaf tre timmar gemensamt och diskuterade. Kom nyss på att jag måste maila kontaktpersonen för Hansa Medical. Projektet jag pratar om är förresten en extern förstudie om ett projekt för IS stöd för förvaring och sortering av kemikalier som hjälpmedel till företaget Hansa Medical i Lund. De har precis flyttat sin verksamhet och behöver en enkel och förståelig databas som de vill att vi ska bygga för dem. Gratis arbetskraft tänker du? Yes box säger jag. Men vi är här samtidigt för att skapa nya erfarenheter och visa våra framfötter. Poängen med förstudien är att se om projektet är lönsamt att dra igång eller inte. Vi får se hur det går efter alla stegen

Planeringen av vår förstudie ska vara klart på måndag (och det är jag som är projektledaren), känns riktigt pressat nu med tanke på personalmötet för Cherry imorgon, laborationerna imorgon och på fredag, samt jobbet som krockar med Halloweenmiddagen -> festen -> utgången på lördag. Men det gäller bara att ta ett steg i taget, babysteps, annars har man kört över sig själv totalt.

Har precis möblerat om med mitt skrivbord igen, hade tänkt att skriva ihjäl mig på projektplaneringen ikväll. Sitter laddad med cocacola och lämplig musik. Min hund har varit på sin runda, precis som jag (med och utan babe). Plus att jag faktiskt vet vad jag vill, och tänker satsa på det. Och ingen, verkligen ingen, ska hindra mig från det jag vill och känner för att testa på eller göra här i livet. Låt mig få leva mitt liv. Jag vill bara må bra och vara lycklig, precis som alla andra. Absolut ingen ska trampa på mig, eller på dem jag älskar och värderar högt i mitt liv.

Vi väljer alla våra vägar och får stå för konsekvenserna själva.



TakeCare and don't bother my green hand, im not a alien.. yet / A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0