Just like porciline


Då sitter man här igen, en fredagskväll som precis har slagit om till lördagsnatten. Jag har längtat och räknat dagarna tills idag. Men ingenting blir någonsin som man hade tänkt sig, det är naturen i sig. Nästan dags att bara inse det och ta varje dag som den kommer istället. Känner att jag verkligen befinner mig framåt, men jag är bara här inom ramarna på denna så fina tavla..

Min hemtentamen är äntligen inlämnad och tyvärr blev den för stor, som vanligt. Förvånar mig inte överhuvudtaget, att förändra en hel skriftlig text till radavstånd när man är klar är antagligen det sämsta man kan göra. Men nu är den inlämnad och jag har lärt mig väldigt mycket från böckerna jag har läst, men även då jag har försökt att formulera mig kort och gott på papper. Det gäller ju att se det positiva i allting också.

Var ute på middag tillsammans med Stephanie iförrigår också (en väldigt söt och duktig taekwondo-pingla), vi satt och pratade i timmar innan det slog oss att vi hade annat planerat för kvällen. Det var verkligen skönt att bara gå ut och äta på restaurang i Malmö och ta det lugnt! Minns inte ens senast jag var på restaurang. Hon var verkligen en härlig människa att spendera tid med efter en kaotisk dag. En väldigt lugn, söt, pratsam, öppen och ruskigt trevlig kvinna. Varma kramar till Stephanie =)

Igår sov jag över hos min syster, alltid lika skönt att sova över hos sin syster. Vi har alltid skoj tillsammans oavsett vad vi gör. Precis så som det ska vara, eller hur? Vi var tom. på rättegång idag, det var någonting nytt från det vi brukar göra. En löjlig sådan, en sådan som inte ens gick att ha för att vittnet var sjuk (polismannen). En inställd sådan då ja, framåtskjuten. Löjligt. Anledningen tänker ni? Den är så kort som att inte ha stannat för övergående på ett övergångsställe. Ännu löjligare var det för de som var på rättegång för att inte haft bilbälte på sig eller belysning på bilen? Säkerhet som säkerhet, men herregud? Var är ramarna?

Nej mööh, mitt humör just nu tillhör kategorin av fiskar som kryper runt på bottens slamberg, ihopp på att få se solen. Saknaden. Sådana fiskar som ingen någonsin har skådat och antagligen aldrig lär göra heller. Stackars fiskar. Skönt att det är läggdags, en ny vacker dag imorgon! En dag fylld med städning, musik, promenader och jobb!!


Beskåda världens finaste fisk! Tagen från google men paintade utav mig, hahaha! Möh =/ Jag ska bara sova nu, så försvinner mitt patetiska humör. Sov gott! TakeCare / A

Ps. Ett stort grattis till Simona som blev en 22 åring igår =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

d e bara bra med mig me.

Gjort i helgen då?'

2009-01-18 @ 12:51:40
URL: http://grynet86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0