Pinsamt


Efter att inte ha gjort någonting vettigt under HELA dagen mår jag inte så bra. Har verkligen bara legat i min säng hela dagen, jag lägger anledningen på min förkylning. Känns så bra att kunna skylla ifrån sig ibland. Skulle ha läst men har inte läst. Morgondagen skrämmer mig, men jag vet att allting kommer att gå bra. En morgon och för/eftermiddag på ett sjukhus är väl inte så skrämmande som ens vision påstår.

Jag har suttit och läst andras bloggar idag, någonting jag inte trodde skulle falla mig in. Verkligen suttit och läst hur dåligt tonåringar mår, för att de inte vet vad de ska göra med livet. Hur dåligt andra individer mår för att de inte vet vad de ska göra efter studenten? Och andra extrema fall som tyvärr en del drabbas av.

Jag insåg hur JÄVLA PATETISK jag är, ursäkta min svordom (ska sluta svära igen efter nyår). Men som en väninna sa till mig förr "det är inte lätt när det är svårt". Att jag verkligen sitter och tömmer mig elektroniskt är hur patetiskt som helst, men vad ska jag göra. Inte vill jag bomba min älskade, vänner eller familj med handikappade tankar eller känslor? Känslor som min älskade redan känner till, men att de fortfarande finns kvar. (!)

Rätt mystisk är jag när jag skriver här också, men så är det att vara mig. Min patetiska tolkning av mitt skrivande beror på att jag verkligen vet vad jag vill med mitt liv. Jag är målinriktad, vet hur jag ska nå mina mål, har ett coolt jobb, vänner, pojkvän, en familj som jag bor hos och som alltid finns där för mig, tränar både yoga och taekwondo och jag studerar andra året redan. MEN så har vi min känslosamma del där jag saknar så små saker, delen där jag kanske bara överdriver? Har det för bra? Nej. Men sanningen är faktiskt den att män är så omogna, vi kvinnor är verkligen överdrivet utvecklade i ett för tidigt stadium. Tyvärr talar jag nästan bara för mig själv nu för jag vet hur en del kvinnor är i dagens samhälle. Men samtidigt kanske är det ett väldigt bra tillvägagångssätt här i livet? Inte vet jag, inte vet du, vi är ju alla olika individer. Och tack gode gud att vi alla är så unika, för gud vad världen hade varit tråkig annars.

TakeCare / A

Kommentarer
Postat av: Emma Härnqvist

- Jasså? De va lite roligt förstås. Älskar hans blogg, får inte nog av hans skriverier.



Jo men för mitt ändamål passade den alldeles utmärkt. Hittar aldrig nåt på Vero Moda så de va lite roligt.. De va verkligen sista utvägen.. :)



Allt bra med dig?

2008-12-01 @ 22:27:20
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ja bra att vi e olika!

2008-12-03 @ 01:36:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0