50-lapp, nej tack?


Okej, här har vi mig igen. Jag sitter på pappas bärbara då min dator inte vill som jag vill, irritationsobjektet just nu är att batteriladdaren är kopplad på baksidan. Hur praktiskt är det? Den flyger ut varje gång jag rör mig. Halvligger i min säng och tittar ut på hur snön dränker markytan ordentligt för tillfället. Kom hem som en snögubbe för någon timme sedan också, var med om en lustig bussresa hem från skolan. Då jag även bara måste kommentera att redovisningen av Hansa Medical projektet kanske inte tillhörde den bästa kategori, men lite mix skadar aldrig.

Till Bussresan. Rätt idiotiskt men det hände. Jag sitter med min PinkyDinky vibrerandes i mina öron då jag plötsligt får syn på denna äldre söta asiatiska kvinna. Snabbt som blixten river jag mig från min plats, och ber henne sätta sig. Med ett leende tittar hon på mig och pekar på en 50-lapp som ligger på golvet. Jag tittar på lappen och tänkte "Woho jag har tappat en 50-lapp" tackar och tar upp den. Samtidigt som jag håller den i handen slår det mig att jag inte har lösa pengar liggandes i mina fickor, alltid i plånboken. Den är inte min!! Då jag står och funderar kring detta mysterium kommer en kvinna och sätter sig på den andra platsen. Jag känner hur fel situationen är och tar ut 50-lappen som jag gömde i min hand i fickan. Jag förklarade för henne att den inte är min, och att det är hon som har hittat den och ska ha den. Hon stirrade på mig med öppen mun, jag kunde se i ögonvrån hur kvinnan bredvid tappade hakan. Jag stirrade på dem båda två och höll 50-lappen framför den äldre asiatiskans händer. Men hon tog inte emot den. Hon bara log mot mig med sitt så söta leende och vägrade ta emot den. Jag stod och kände mig inte alls urlöjlig, fastän jag visste att stora delar av bussens passagerare hade tittat på vad jag höll på med. Min promenad hem med 50-lappen kändes konstig. Jag borde inte ha den..

TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0