JORDBÄVNING!!! 4,7 R


Hoppas allting har varit bra med er, jag är ledsen över mitt plötsliga försvinnande men jag hade verkligen så överdrivet mycket att göra innan jag skulle flyga iväg till Teneriffa. Allt från ett riktigt bombnedslag i skolan till ett plötsligt påtvingat extra jobbpass på Herkules i Lund (var väldigt häftigt förresten) och jobbpasset dagen efter. Mina planer för kvällen förstördes på mindre än 5 minuter, men vad ska man göra.. livet är tydligen inte min bästa vän längre. Hann packa på morgonen efter och slängde mig i Monkans säng såfort jag hade kommit hem från jobbet. Pang poff sa det bara innan jag verkligen satt på flygplanet påväg till Teneriffa, efter att ha stressat sönder mig så pass mycket som man vanligtvis gör under en hel månadstid. Jag är kapabel till så mycket onödiga saker ibland, men plötsliga överraskningar i skolan är heller ingenting som tillhör den trevliga kategorin om man har andra planer precis. Tänkte fördjupa mig lite mer kring min resa senare i veckan med inslag av bilder, men även dela med mig kring mina både häftiga, coola, sjuka minnen till lite mindre trevliga minnen. Min ankomst hem var en mardröm.

Har en tentamen på torsdag som jag bara vill plugga till nu, har redan läst ut min kära bok under resan så jag behöver bara komma ihåg en massa nu. Detta är anledningen till mitt storm-inlägg ikväll..

Kände ni förresten jordbävningen imorse? Herregud, trodde jag hade blivit galen. Jag väcktes av ett otäckt bullerljud som jag inte kan associera till ett annat ljud och hela min säng skakade som bara den. Kändes som om ett flygplan hade störtlandat i grannens garage. Mängder med tankar slog mig i huvudet samtidigt under de 20sekunderna då jag satt och stirrade runt i rummet. Jag bestämde mig för att det var en storm, gick till fönstret men såg ingenting. Inte ens en kvist på busken rörde sig. Förvirrad och rädd gick jag och la mig igen.

4 timmar senare fick jag informationen om att det verkligen var en jordbävning som hade väckt mig, hur stor är sannolikheten? Jag bor i Malmö ffs! Men plattorna finns ju såklart överallt, glad ska man vara att man inte bor nära de största epicentrumen som finns på vår planet iaf. Har aldrig varit med om en äckligare känsla, vill inte ens veta hur det känns när huset är påväg att rasa *Pti Pti Pti!*

Skriver mer inom en snar framtid.. ha det finast!
TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0