Samf. 1 händelserik vecka på Teneriffa


Okej sanningen är faktiskt den att jag verkligen åkte iväg till Teneriffa tillsammans med min underbara vän. En plötsligt ledig plats och ett starkt ljus i min mörka tunnel uppkom från absolut ingenstans. Och innan jag hamnade på båda fötterna igen, så hade jag verkligen svårt att inse att jag faktiskt satt på ett flygplan när jag tittade ut genom fönstret. 11 000m ovanför allt och alla, påväg till en ny destination och upplevelser. Jag släppte verkligen allting för stunden, och det var underbart. Allt från mycket härlig tid med Monkan till att stå på scenen tillsammans med 2 trollkarlar.


Tidsfördrift på flygplanet; studera, se film och se Monkan ta vara på tiden på ett mycket skönt sätt haha! Bilden till höger är toppen på Teide, den aktiva vulkanen på Teneriffa.


Vårt hotell var jätte fint, och definitivt värt pengarna!!


Första dagen på Teneriffa spenderades sovandes i sängen efter resan för att sedan sjunga karaoke och ta en drink på ett brittiskt uteställe (Route 66) under kvällen. Vi har alltid kul när vi är ute, händer allting någonting nytt xD Monkan äger salen med mikrofonen i handen till höger innan puben! You go girl!!


En kväll tänkte vi ta ett bad i jacuzzin som fanns utomhus. Efter en fin dag med mycket sol och egna äventyr tänkte vi bara ta det lugnt och avnjuta kvällen på ett skönt sätt. Men såklart inträffar det som man inte hade hoppas på ska inträffa. Vi fick en kackerlacka på besök. O m g, vad vidrigt!!! Finns ingenting äckligare än kackorlackor efter spindlar *gåshud* Halva hotellet hörde oss..



Våra egna äventyr ägde. Detta var bara en kort promenad från stranden. Magnifika klippor och vackra vågor som slog ut över alla kanter. Bilden till höger har sin berättelse, nära döden känslan, från ingenstans kom en våg och slog ut mot våra ben. Hjärtfrekvensen var definitivt uppe i 120slag/minuten. Men en upplevelse vi aldrig lär glömma. På kvällarna kunde man se hur det utslagna vattnet reflekterades av månljuset, obeskrivligt vackert.


Underbart..


En kväll kom det 4 män och sjöng riktigt bra. Och då menar jag verkligen riktigt bra!! Mannen längst till vänster hade verkligen en mörk Barry White röst och han kom ner från scenen för att sjunga för mig på sina knän!!! Snacka om att smälla aaaav.. var sååå pinsamt! De drog även upp en äldre dam och förförde henne med sina röster, hon var jätte söt! Mot slutet stormade iaf många scenen och dominerade golvet där, härligt att se.



Monkan och hennes nya vän på en av våra egna utflykter!


En kväll bestämde vi oss för att färga Monkans hår! Första gången jag färgar någon annans hår och det gick faktiskt! I mitten ser vi en heting redo för en utgång och höger har vi henne efter ett hårt simpass i poolen! =)


Våra egna utflykter! På avstängda områden med förfallna trappor och områden fyllda med lavastenar. Grymt häftigt! Där var även svart sand på stränderna vilket jag tyckte om (någonting nytt för mig). Har ju bara varit på kritvita stränder i bland annat Thailand och Mexico. Alla stränder är vackra, både vita och svarta =)


Tro det eller ej, men en dag bestämde vi oss för att vandra i berg istället för att titta på späckhuggare och vita tigrar (vi var ju på ett liknande ställe i juni detta året, på Magaluf). Och vi gjorde det! Resan upp dit var katastrofal, trodde minibussarna skulle flyga av den lilla vägen som klättrade sig genom bergen. Men här sitter jag hel och kry, övervunnit en av mina rädslor och det är jag stolt över. Observera regnbågen ovanför bilen till vänster och molnen som försöker tränga sig över berget till höger.


Då jag var rädd fick jag och Monkan gå nära guiden. Han var en snäll sådan som såg efter oss genom hela vandringen! Vi var runt 52 personer (se spåret av vandrare i mitten) och alla överlevde! Observera den röda fläcken på guidens handflata till vänster, det är ett löss från kaktusen bakom honom. En död sådan. De används till färgning av både kläder och godis. Äckligt men sant.


Lite berg och jag i den perfekta vandrings outfiten. Observera de heta skorna!


Typiskt att de finaste bilderna ska vara minst. Jag lär skjuta in fler en annan gång!! Vandringen tog 4 timmar och vi befann oss verkligen mitt bland alla bergen. Riktigt spännande upplevelse, är jätte glad att vi gjorde det! Vi gick ner mot havet och åkte båt ner till vår hamn, för att sedan gå en onödiga väg hem. Där vi faktiskt gick vilse också, men vi kom hem till slut. Extra trötta i benen hahaha


Ballongen jag fick av trollkarlen i gult! Han drog upp mig på scenen, gjorde klart duvorna (till ballongen denna gång) och gav mig hela hjärtat samtidigt som trollkarlen i grönt drog av mig mina underkläder!! ;P Hela tillställningen var toppen, Monkan och jag kunde inte lista ut alla deras trolleritrick. Men de gåtorna kommer säkert vara obesvarade såvida man inte blir trollerikvinna själv.


En annan kväll hade vi en tillställning med bland annat flygande mutantugglor och en kungsörn i salen. Både jag och Monkan hade en kungsörn på armen. En överdrivet stor och läskig fågel, utrotningshotad men levande!!


En annan kväll var det vackra papegojor som underhöll oss. Intelligenta och spralliga sötnosar.


Vi och våra efterlänktade sparkle-drinkar hahaha!


Sangriiiiiiiia vid poolkanten (galen idé)! Gästat av; Munk, Nunna och Snövit!


Shaky Shaky the bingoballs! Bingo varje kväll, som Sam till vänster var bäst på. Paella till höger.


Vackra bilder från hotell och område.


Sista kvällen var det flamingo och sista vilan vid poolen. Människorna till höger är två härliga italienare som bor i England. De kunde inte släppa faktan att jag var Svensk då de verkligen trodde att jag var från Spanien och förstod Italienska hahaha! Så sköna människor! De hade rest runt halva Europa innan jag träffade dem, och befinner sig säkert i ett nytt land just nu. Pensionärresenärer, =)

Under veckan har vi även hunnit spela tennis, boule, skjuta med luftpistol (träffade mitten vid min första träff, har bevis!!!), haft movie-tävling, gjort hemliga saker!, sprungit runt i affärer, stan, pluggat, badat, solat, nattliga promenader, Monkan spöade LISA i biljard, åt oss feta av all inclusive maten/drickan, blev rånade av en städerska (Gud ser dig) och jaaaa... vi hade det toppen helt enkelt. Vill ha meeer =) Finns inget härligare än att resa runt i världen! Mycket kvar att besöka!! Detta är bara början =)

TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0