Den värsta dagen.. / Solartaxin


Sov länge inatt, med mardrömmar hängandes i luften hela tiden. Jag vaknar, och möts av tråkigt-väder-nr-1 på köpet. I skolan hade jag bara ett projektmöte varav Nahal bjöd på iransk mat. En väldigt spännande smakupplevelse och fin tanke att bjuda hela gruppen på mat. Har aldrig tidigare ätit någonting liknande.

Jag har även fått mitt schema för december också, andra året i rad ska jag jobbade på nyår. Fast detta var bara ett för taskigt läge, slutar prick tolv helt generellt.. hinner ju bara ut genom krogdörren för att få uppleva tolvslaget !??

Förra året började jag 05:20 på nyår, men då jobbade jag för Pågen AB. Det var en helt annan femma, hann fira det nya året i lagom tempo innan jag skulle börja jobba. Idag träffade jag förresten på elefantsnytaren x 4 på yogapasset såklart, min irritationsfaktor. Snart kommer jag att tillhöra dem, och då kommer jag att bli redigt förbannad.

Det enda positiva idag var att Luis Palmer besökte vår skola med sin solartaxi, han har kört världen runt (36länder) i denna eldrivna bil som han har konstruerat tillsammans med mycket hjälp från både sponsorer och tekniker. Bilen har ett släp med solfångare som omvandlar solenergi till el. Hur hade världen sett ut om alla körde runt med eldrivna bilar istället? Hade det blivit bättre klimatmässigt, eller är det redan försent? Frågorna är många, men svaren få.

Läs gärna mer på hans hemsida www.solartaxi.com (bild tagen därifrån)



TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0