STANNA HEMMA om du är förkyld!

 

Nu har jag precis kommit ut ur ett efterlängtat varmt bad, känner mig lika avslappnad som jag gjorde imorse på yogan. Det finns verkligen ingenting som får mig att lämna jorden vid ett medvetet tillstånd, än yogan. Obeskrivlig känsla, går endast att uppleva individuellt.

Var som vanligt i skolan idag och pluggade med Babe resten av dagen här hemma. Alltid lika mysigt att umgås med sin lilla Babe. När jag körde till träningen med CD-spelaren på högsta volym och rösten ekandes i hela bilen kände jag hur min hals började visa att den också lever. Sur som jag blev (inte för att den existerar), trampade jag gasen i botten och var framme på tkd-träningen tidigare än förväntat.

Häromdagen spenderade jag en timme i samma lokal som en överdrivet förkyld individ. Denna människa var så förkyld att hon snöt sig hela tiden, och störde verkligen hela yoga konceptet. Jag, min kropp och själ, med matta och filt låg bredvid denna sjukling. Hur irriterande är inte det? Jag trodde jag skulle smälla av. Men försökte behålla lugnet, fann lugnet men varje gång hon reste sig eller körde elefantsnytningen blev jag irriterad. Jag förstår inte poängen med att dra med sig alla sina sjukliga bakterier till en offentlig plats och snora ner allt runt omkring sig, störa under hela passet och värst av allt.. inte vara med på hela passet? (här går gränsen) Vad är poängen att komma dit överhuvudtaget då? Jag förstår om man är lite småkrasslig och så, men inte om man befinner sig i den jobbigaste perioden utav en förkylning. Då hjälper det inte att lämna sängen, det tar på krafterna plus att det finns en risk att andra människor i omgivningen också blir drabbade. Personligen så tycker jag att det är riktigt kasst att göra så, och jag förstår att det är jobbigt att ”bara ligga hemma och sova i sängen hela tiden” men tänk på alla dagarna då man faktiskt bara vill göra det? Kroppen behöver vila emellanåt. Varför kan man inte bara vara glad och njuta utav den tiden då istället. Om man kan gå till ett yogapass kan man likaväl läsa lite böcker, se några filmer, måla.. göra det som man inte har tid med annars. Inte gå till en lokal fylld med människor som tränar för att må bra resp. bättre. Inte vill man riskera att få en förkylning på köpet och bli dålig när man är där för att få postiva krafter och ny energi?


Efter tkdn körde jag hem till min syster och nu vill jag bara sova för att bemöta den nya dagen som kommer imorgon. Och som även startar med ett sjukhusbesök med Mami igen. Har förresten fått hem nya bilder från Sötungens 18års dag. Så de kanske flyger upp här igen, men nu är det dags att sova. Godnatt mina vänner!

TakeCare / A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0