Borttappad själ i snöstorm


Har tyvärr inte skrivit här på senaste, har spenderat väldigt mysig och underbar tid hemma hos min syster samtidigt som jag fått en del plugg gjort och mitt hjärta har gått i högvarv. Nåväl, som vi alla vet var det snöstorm igårkväll/natt. Och givetvis så skulle det sjätte pricket över ÖÖÖ avfyra sin raket rakt i huvudet på mig. Jag skulle köra till Lund för att jobba.. i snöstormen.

Känns rätt patetiskt hur allting ska vända sig mot mig just nu; allt från en mega besvikelse, sjukdomar överallt, akutbesök, överansträngda muskler och känslor från oväntade och inte förväntade håll under en så kort period. Och att köra till Lund i en snöstorm mitt i allting också?! Med en mobiltelefon vars batterier dog (stackars anhöriga), jag körde fel pga dålig uppsyn och all fokus på vägen (en extra timme) och hamnade ute på landet alldeles själv (annars hade jag ett tåg av bilar bakom mig) och bilen var verkligen som bambi på is med jämna mellanrum..

Har aldrig varit så fokuserad, koncentrerad, livrädd och känt mig så liten och ensam på samma gång. Men jag klarade av det. Och allt som passerade framför mina ögon i mörkret var som om jag stirrade döden i vitögat under hela min bilfärd.. jag skakade i kroppen när jag hade kommit fram till mitt mål samtidigt som jag var glad att jag lyckats behärska min inre panik som försökte slå hål i mitt yttre.

Jobbpasset var för övrigt lika galet som alltid; män som ville ge dricks (får inte ta emot), män som smäller värdelösa raggningsrepliker, män som "ger" nummer (nej, eller soptunna), män som spiller öl på mitt bord (I really dont like that), män som fuskar (get a life, I can see everything) , söta kvinnor som spelar för "första gången", par som kör öppen porr vid bordet (skrikfaktor) och såklart trevliga vakter, krögare och det andra körsbäret i detta fallet. Bilfärden hem bestod enbart av regn, slask och halka. Hade sällskap denna gången (skönt) och vi besökte resten av bären på slagthuset för att även spana in kortläsaren som de kör med där. Sötnosar =)

Haha, fick nyss reda på att en vän till mig kört om mig på motorvägen inatt i snöstormen! Vad världen är LITEN, dumma Malmö-Lund ^^

TakeCare / A

Ps. I'll always love you <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0