Svartbälts gradering


Min natt var katastrofal, jag vaknade runt 06 snåret och visste inte om jag skulle skrika eller gråta. Kändes som om jag fick någon panikattack och kunde inte somna om förrens en timme senare. Aldrig varit med om någonting liknande.

Vaknade till slut 11:00 och blev hämtad av Christian 1h och 15 min senare.

Graderingen tog flera timmar, och det var allt från poomse-tekniker till att slå sönder betongplattor och brädor. Det var verkligen en härlig gradering att sitta och titta på, men även hjälpa till vid. Kan inte vänta tills det är dags för mig att ta det svarta bältet. Riktigt dyrt är det att bli svartbältare också, pengarna går till både klubben och taekwondoförbundet i Korea. Någonting som jag faktiskt inte kände till förrut.


Bilden är tyvärr tagen från google, inom kort lägger jag upp de riktiga som har blivit tagna idag. Betongblocken är likadana, fastän vi använde oss av 2-3 block istället (fler block beroende på vilket DAN man ska ta) och slog inte med knytnäven. Men riktigt coolt ser det ut när allting bara rasar ihop, betong bildar ju ett spår av damm efter sig.

Ikväll ska jag faktiskt bli omhändertagen av Monkan, vi ska mysa och döda alla golv i hela Malmö. Jaguaren är nu lös på riktigt..

TakeCare / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0