Den perfekta pluggmiljön!


Det sägs att det är viktigt att känna sig tillfredställd och nöjd då man ska sätta sig och ta itu med någonting som man helst hade skjutit upp någon dag eller två. Jag sitter nu i någonting som jag hade kallat den perfekta pluggmiljön.

- Tjock dimma utomhus, ingen lust att bli av med hunden.
- 2 liters Coca Cola, enbart för långa pluggtillfällen.
- Barnprogram i bakgrunden, ett underbart ljud som inte stör ens koncentration.
- En varm gosig Sussi liggandes på samma stol. Mysigt värre.
- Stor yta till att slänga ut sina böcker, papper och pennor. Idag: köksbordet!
Lagom stress och press, deadline imorgon! Enbart finslipningar kvar på hemtentan.
- Sovit mer än 8 timmar! Viktigt viktigt! Bör vara en standard i vardagen.
- Bekväma myskläder, för att kunna slänga sig i sängen när det passar.
- En välfylld mage, alltid underbart med mat!
- Bra belysning, man har ju fått glasögon av någon anledning.
- Det viktigaste av allt: inställningen till att bli klar och inte låta annat komma före!



Det kommer kännas så skönt att lämna in hemtentan imorgon. Den har hängt i luften hela jullovet, förstår fortfarande inte poängen med att överhuvudtaget hänga den över hela klassens huvuden över ett efterlängtat lov? Har turligt nog läst alla böcker som behövs och formulerat mig långt över de satta ramarna. Men det kommer säkert att bli hur bra som helst trots allt. Min dag idag består helt enkelt av att avsluta hemtentan i projektledning, städa hela huset och träna på kvällen. Toppen dag, hoppas även ni får det! Ha det fin fint! (Bild från google)

TakeCare / A

Kommentarer
Postat av: Nakenhunden

-Hehe....jag har inte heller någon bil fast jag haft B körkort sen -05, så det första jag köper är en motorcykel!

Du får satsa på ett A-kort du oxå!!

Borde bli fler tjejer som kör motorcyklar tycker jag! ;)



Usch, för plugg....men du verkar vara riktigt motiverad!

Vad pluggar du för något??



Själv sitter jag här framför datan samtidigt som jag lagar mat!

HA en skön kväll!!

Kramar

2009-01-14 @ 15:14:29
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Angie .

Cola är ubergott =) Och myskläder är så fina :)

2009-01-14 @ 16:18:45
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

-ja, vid trettio års krisen är det nog inte fel att skaffa A-kort! ;) hehe...



-Det lät intressant det du pluggar!

Vad blir du sen när du är klar??



MAten idag blev korvstroganof och ris, det blev ganska så gott faktiskt!

Satsar på att äta ur frysen så man kan frosta av den sen. :)



Ska iväg och träna nu, såg att du oxå skulle träna! :)

Kram kram

2009-01-14 @ 17:37:11
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Cat

Hoppas pluggandet gick bra! =)

2009-01-15 @ 02:09:00
URL: http://cattitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0